Nieuws
S E N I O R E N B E Z O E K T E A M
Per 1 januari 2025 zijn drie seniorenbezoekers t.w. Corrie van Dijk, Jeltineke van Engelenburg en Greet Pos, na resp. 12, 8 en 4 jaren trouwe dienst, gestopt als seniorenbezoeker. Corrie, Jeltineke en Greet hebben dit werk gedurende al die jaren met heel veel inzet gedaan en als bezoekteam gaan wij hen zeker missen.
Van de elf seniorenbezoekers missen we er nu helaas drie.
Het Seniorenbezoekteam is daarom op zoek naar tenminste drie vervangers om aan de slag te gaan met dit vaak gewaardeerde bezoekwerk aan onze 80-pussers.
Voor de continuïteit is het heel belangrijk dat deze vacatures op korte termijn worden vervuld . Mocht dat niet gaan lukken, dan gaat dit zeker ten koste van het aantal bezoeken, waarvan onze ouderen dan weer de dupe dreigen te worden.
Daarom deze dringende oproep om u aan te melden als seniorenbezoeker. Voor verdere informatie over de inhoud van deze functie, kunt u zich wenden tot één van onze seniorenbezoekers of tot mij als coördinator, persoonlijk. Bezoek aan onze senioren is over het algemeen heel dankbaar werk en vanuit de doelgroep 80+ wordt vaak al weer uitgekeken naar een volgend bezoek.
Wij hopen op korte termijn op een reactie van uw kant. U bent van harte welkom.
Namens het Seniorenbezoekteam,
Herman ter Beeke
seniorenbezoeker/coördinator
tel. 038-3762745
Per 1 januari 2025 zijn drie seniorenbezoekers t.w. Corrie van Dijk, Jeltineke van Engelenburg en Greet Pos, na resp. 12, 8 en 4 jaren trouwe dienst, gestopt als seniorenbezoeker. Corrie, Jeltineke en Greet hebben dit werk gedurende al die jaren met heel veel inzet gedaan en als bezoekteam gaan wij hen zeker missen.
Van de elf seniorenbezoekers missen we er nu helaas drie.
Het Seniorenbezoekteam is daarom op zoek naar tenminste drie vervangers om aan de slag te gaan met dit vaak gewaardeerde bezoekwerk aan onze 80-pussers.
Voor de continuïteit is het heel belangrijk dat deze vacatures op korte termijn worden vervuld . Mocht dat niet gaan lukken, dan gaat dit zeker ten koste van het aantal bezoeken, waarvan onze ouderen dan weer de dupe dreigen te worden.
Daarom deze dringende oproep om u aan te melden als seniorenbezoeker. Voor verdere informatie over de inhoud van deze functie, kunt u zich wenden tot één van onze seniorenbezoekers of tot mij als coördinator, persoonlijk. Bezoek aan onze senioren is over het algemeen heel dankbaar werk en vanuit de doelgroep 80+ wordt vaak al weer uitgekeken naar een volgend bezoek.
Wij hopen op korte termijn op een reactie van uw kant. U bent van harte welkom.
Namens het Seniorenbezoekteam,
Herman ter Beeke
seniorenbezoeker/coördinator
tel. 038-3762745
Oproep Actie Kerkbalans 2025
De kerkenraad van de Pauluskerk wil graag een nieuwe predikant beroepen voor 100%. Gezien de omvang van onze gemeente zijn we van mening dat we een fulltime predikant nodig hebben. Om dit te kunnen betalen moeten de inkomsten van de kerk met minimaal € 10 per gemeentelid per jaar omhoog (dus niet per gezin, maar per gemeentelid!). De PKN heeft als voorwaarde voor het mogen beroepen van de 100% predikant gesteld, dat de gemeente deze verhoging van de vrijwillige bijdrage ook daadwerkelijk toezegt.
Dus gemeente van de Pauluskerk, het is nu aan u! U heeft de Actie Kerkbalans 2025 inmiddels in de bus. Geeft de gemeente de gevraagde € 10,- per gemeentelid extra, dan kunnen we een fulltime-predikant benoemen. Vallen de toezeggingen lager uit, dan wordt het een parttime-predikant (80%). Bij deze de oproep van de kerkenraad: laten we samen de schouder er onder zetten en het beroepen van een fulltime-predikant mogelijk maken.
De verhoging die we vragen is nog geen euro per gemeentelid per maand. Denkt u nu, dat is weinig, verdubbel het dan. Er zijn altijd gemeenteleden die het niet op kunnen brengen.
Als we samen de schouders er onder zetten, en ieder een steentje bijdraagt, dan kunnen we dit!
De kerkenraad van de Pauluskerk wil graag een nieuwe predikant beroepen voor 100%. Gezien de omvang van onze gemeente zijn we van mening dat we een fulltime predikant nodig hebben. Om dit te kunnen betalen moeten de inkomsten van de kerk met minimaal € 10 per gemeentelid per jaar omhoog (dus niet per gezin, maar per gemeentelid!). De PKN heeft als voorwaarde voor het mogen beroepen van de 100% predikant gesteld, dat de gemeente deze verhoging van de vrijwillige bijdrage ook daadwerkelijk toezegt.
Dus gemeente van de Pauluskerk, het is nu aan u! U heeft de Actie Kerkbalans 2025 inmiddels in de bus. Geeft de gemeente de gevraagde € 10,- per gemeentelid extra, dan kunnen we een fulltime-predikant benoemen. Vallen de toezeggingen lager uit, dan wordt het een parttime-predikant (80%). Bij deze de oproep van de kerkenraad: laten we samen de schouder er onder zetten en het beroepen van een fulltime-predikant mogelijk maken.
De verhoging die we vragen is nog geen euro per gemeentelid per maand. Denkt u nu, dat is weinig, verdubbel het dan. Er zijn altijd gemeenteleden die het niet op kunnen brengen.
Als we samen de schouders er onder zetten, en ieder een steentje bijdraagt, dan kunnen we dit!
Oproep aan alle gemeenteleden
De beroepingscommissie is gestart met haar werkzaamheden.
Daarbij is het belangrijk om als commissie te kunnen beschikken over een lijst met beschikbare predikanten.
In principe kunnen daar voor drie verschillende bronnen worden gebruikt.
Deze drie bronnen kunnen naast elkaar worden gevolgd.
* Bij het Mobiliteitsbureau is een lijst met beschikbare predikanten opgevraagd.
De lijst wordt afgestemd op het profiel dat de Pauluskerk aanlevert.
Over het samenstellen van de lijst vindt overleg met de ‘predikant voor het beroepingswerk’ van de PKN plaats.
* Ook hebben wij besloten tot het plaatsen van een advertentie op de site van de PKN.
Zie binnenkort protestantsekerk.nl/vacatures. Predikanten kennen deze site en krijgen bovendien wekelijks
een nieuwsbrief waarin recente vacatures worden vermeld.
* Verder is het gewenst en volgens de kerkorde zelfs verplicht om gemeenteleden in de gelegenheid te stellen namen aan te leveren.
De opgave moet worden voorzien van een motivatie.
De kerkenraad wil graag alle gemeenteleden oproepen om eventuele namen van predikanten diepassen binnen de profielschets door te geven.
De profielschets is in één van de vorige kerkbladen gepubliceerd.
Graag daarbij ook aangeven wat uw motivatie is: waarom denkt u dat deze predikant een plaats verdient op de advieslijst?
De beroepingscommissie is gestart met een korte cursus, gegeven door de PKN, om goed voorbereid te zijn op haar taak.
De kerkenraad wenst de commissie veel zegen toe bij haar werkzaamheden in de komende tijd.
Namens de kerkenraad,
Jules van der Weerd, voorzitter
De beroepingscommissie is gestart met haar werkzaamheden.
Daarbij is het belangrijk om als commissie te kunnen beschikken over een lijst met beschikbare predikanten.
In principe kunnen daar voor drie verschillende bronnen worden gebruikt.
Deze drie bronnen kunnen naast elkaar worden gevolgd.
* Bij het Mobiliteitsbureau is een lijst met beschikbare predikanten opgevraagd.
De lijst wordt afgestemd op het profiel dat de Pauluskerk aanlevert.
Over het samenstellen van de lijst vindt overleg met de ‘predikant voor het beroepingswerk’ van de PKN plaats.
* Ook hebben wij besloten tot het plaatsen van een advertentie op de site van de PKN.
Zie binnenkort protestantsekerk.nl/vacatures. Predikanten kennen deze site en krijgen bovendien wekelijks
een nieuwsbrief waarin recente vacatures worden vermeld.
* Verder is het gewenst en volgens de kerkorde zelfs verplicht om gemeenteleden in de gelegenheid te stellen namen aan te leveren.
De opgave moet worden voorzien van een motivatie.
De kerkenraad wil graag alle gemeenteleden oproepen om eventuele namen van predikanten diepassen binnen de profielschets door te geven.
De profielschets is in één van de vorige kerkbladen gepubliceerd.
Graag daarbij ook aangeven wat uw motivatie is: waarom denkt u dat deze predikant een plaats verdient op de advieslijst?
De beroepingscommissie is gestart met een korte cursus, gegeven door de PKN, om goed voorbereid te zijn op haar taak.
De kerkenraad wenst de commissie veel zegen toe bij haar werkzaamheden in de komende tijd.
Namens de kerkenraad,
Jules van der Weerd, voorzitter
Dringende oproep voor het inloophuis van de Tweede Mijl in Amsterdam
We zitten momenteel dringend verlegen om nette gebruikte heren kleding voor onze gasten van het inloophuis zoals:
Jassen, Spijkerbroeken, Boxers,T-shirts, Sokken, Hoody’s, Sweaters, Schoenen,
Kunt u iets uit uw kledingkast missen? U maakt onze bezoekers er blij mee.
De kleding kunt u inleveren op zondag voorafgaand aan de kerkdienst in de Pauluskerk of bij het verzamelpunt.
U mag ook contact opnemen met de contactpersoon voor de TM:
Wim Westerink per mail: [email protected]
voor het telefoonnummer zie de contactgegevens in het kerkblad.
We zitten momenteel dringend verlegen om nette gebruikte heren kleding voor onze gasten van het inloophuis zoals:
Jassen, Spijkerbroeken, Boxers,T-shirts, Sokken, Hoody’s, Sweaters, Schoenen,
Kunt u iets uit uw kledingkast missen? U maakt onze bezoekers er blij mee.
De kleding kunt u inleveren op zondag voorafgaand aan de kerkdienst in de Pauluskerk of bij het verzamelpunt.
U mag ook contact opnemen met de contactpersoon voor de TM:
Wim Westerink per mail: [email protected]
voor het telefoonnummer zie de contactgegevens in het kerkblad.

Gebruiksplan Kerkgebouw
Wij volgen de richtlijnen voor erediensten en andere kerkelijke bijeenkomsten, zoals gepubliceerd door de PKN. Het gebruiksplan is een uitwerking van deze richtlijnen. Klik op het PDF plaatje voor het plan.
De regelgeving is sterk aan verandering onderhevig. Dit plan wordt bijgesteld zodra hier aanleiding voor is.
Wij volgen de richtlijnen voor erediensten en andere kerkelijke bijeenkomsten, zoals gepubliceerd door de PKN. Het gebruiksplan is een uitwerking van deze richtlijnen. Klik op het PDF plaatje voor het plan.
De regelgeving is sterk aan verandering onderhevig. Dit plan wordt bijgesteld zodra hier aanleiding voor is.
Beleidsplan Pauluskerk 2018-2023
|